چند خبر متفاوت ییک خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

درمان اختلالات روانی با مراجعه به دعانویس !

به گزارش ایسنا ، منطقه کرمانشاه، دکتر رامین رضایی در همایش سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی: بار ناشی از بیماری‌ها و اختلالات روانی در افراد معادل بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور است.
بررسی که در سال 1389 روی افراد 15 تا 64 سال کشور صورت گرفت: بر اساس این بررسی 24 درصد این افراد از یک یا بیش از یک اختلال روانی رنج می‌برده‌اند.
همین بررسی نشان داده اختلالات روانی در خانم‌ها، ساکنان مناطق شهری، افراد بیکار، افراد بی‌سواد، افراد با وضعیت اقتصادی و اجتماعی پایین و افرادی که تنها زندگی می‌کنند، بیشتر است.
وی تعداد افرادی را که سالانه برای اختلالات روانی مراجعه داشته‌اند را بر اساس همان بررسی 8.5 میلیون نفر در کشور دانست و تاکید کرد: دو سوم افرادی که مراجعه داشتند، مراجعات غیر اصولی به افراد غیر مرتبط داشته‌اند و به نیاز روانشناسی آن‌ها خوب پاسخ داده نشده است.
مخارجی که خانواده‌ها طی یکسال صرف درمان اختلالات روانی کرده‌اند حدود 700 هزار تومان و معادل 26 درصد درآمد سرانه آنها بوده است.
وی در ادامه سخنان خود به باورهای نادرست نسبت به بیماریهای روانی اشاره کرد و گفت: اکثر این افراد اگر اختلال خود را مطرح کنند برچسب می خورند، یا اختلال آنها را به انواع موضوعات از جمله طلسم، جادو و ارواح نسبت می‌دهند.
رضایی با انتقاد از اینکه مردم درمان رمال ها و دعانویس را بیشتر می‌پسندند، خاطرنشان کرد: باور نادرست دیگری که افراد مبتلا به اختلالات روانی را اذیت می‌کند، مسخره کردن آنها و استفاده از القاب نادرست مانند "خل و چل" است.
وی مخفی کردن این افراد، واگیر دار بودن اختلالات آنها، تصور اینکه اختلال آنها ناشی از عقوبت گناهشان است، ازدواج نکردن با فردی از خانواده آنها و ... را نیز از جمله دیگر این باورها دانست.
منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/444581

چه پول‌هایی که برای خرید عَلَم نمی‌دهند

من برای مشتری عَلم 20 میلیون تومانی هم ساخته‌ام، اما قیمت‌ها در این زمینه بسیار متفاوت است، عَلم ‌200 میلیونی یا طوق 500 میلیون تومانی هم وجود دارد. در کل نمی‌توان روی عَلم قیمت گذاشت و اگر دست‌ساز باشد، هر چه بیشتر بماند به قیمت آن اضافه می‌شود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/444837

۸۸۹ بورسیه لغو شد و ۱۶۸۹ بورسیه در آستانه لغو است

۳۷۷۲ تن بورس گرفتند، بیش از ۳۰۰۰ تن جایی نرفتند!
از ۳۷۷۲ نفری که بورس دریافت کرده بودند،‌ ۷۲۹ تن راهی ادامه تحصیل در خارج از کشور شدند که البته در این جمع نیز افرادی بودند که مستحق دریافت این امتیاز نبودند!
برخی در زمان طرح سربازی خود بورس گرفتند و دانشجو‌ دکترا شدند!
بورس ۸۸۹ تن لغو شد و بورس ۱۶۸۹تن در آستانه لغو قرار گرفت
نظرات بینندگان

غیر قابل انتشار: 2

در انتظار بررسی: 104

انتشار یافته: 80

من هم دوست دارم بورسیه بشن ولی پارتی ندارم ...

برای توقف این گونه رانت خواری ها باید به شدت و دقت هر کسی که کوچکترین مشکلی در دریافت بورسیه دارد چه داخل و چه خارج از بورسیه حذف شود. اگر چنین قاطعیتی دیده شود هیچ گاه افراد رانت خوار به این فکر نمی افتند که از موقعیت خود سوء استفاده کنند.

منم سالهاست با درس خوندن میرسم به مصاحبه دکترا و اونا هم براحتی میگن از مصاحبه افتادی!!!

صدا وسیمای جناب ضرغامی در خبر 21دیشب تعدادمتخلفین 36 نفر اعلام کرد . چرا ؟؟؟؟؟؟؟

احتمالا متن خبرشون مربوط به سال 1301 هجری شمسی بوده

و همچنین در خبر بیست و سی دیشب هم ۳۷ نفر اعلام کرد. خیلی عجیبه واقعاً

*  ادمی رو میشناسم که تحصیل کرده داشنگاه ازاد بود و یک فوق از دانشگاه دولتی داشت به زور تو دانشگاه ازاد استخدام شد یک دفعه بورس خارج گرفت و حالا برگشته به ریش من و امثال بنده که سالها عمرمان رو تو بهترین دانشگاههای دولتی بعنوان دانشجوی کارشناسی و ارشد و دکترا حروم کردیم می خنده و قراره ایشون همین ترم استخدام یک دانشگاه معروف تهران بشه!!!!
جالبه که ایشون در زمانی که در دانشگاه ازاد تدریس می کرد در طول یک ترم 6 هفته هم سر کلاس نمی رفت !لعنت به این زندگی

*  منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/444649

هزینه 1.8 میلیون تومانی خانوارهای شهری در هر ماه

رییس مرکز آمار با تاکید بر اینکه این سازمان متولی اعلام خط فقر نیست، از هزینه حدود یک میلیون و 800 هزار تومانی خانوارهای شهری در هر ماه خبر داد.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/362741

تجمع کارگران تراکتورسازی در اعتراض به تعویق ۲ ماه حقوق

حدود ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز»، روز گذشته (۳ آبان) در اعتراض به پرداخت نشدن ۲ ماه حقوق و نامشخص بودن وضعیت کارخانه مقابل درب ورودی این واحد صنعتی تجمع کردند.

منابع خبری در کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتور سازی تبریز گزارش داده‌اند که تولید در این واحد صنعتی در سال جاری به حداقل ظرفیت رسیده است. این کارخانه از ابتدای سال حدود ۵۰ تا ۶۰ تراکتور (بیل دار) تولید کرده است که حدود ۱۵ دستگاه از این تولیدات هنوز در انبار کارخانه باقی ماند و فروش نرفته است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=217275



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب